Maakondlik
matemaatikaolümpiaad toimus eile, 6. veebruaril Valga
Gümnaasiumis. Meie koolist võtsid sel real omale tööpäeva
11 tublit tegijat. Õpetajatele Karinile ja Maiele oli see päev
samuti tõsine tööpäev, kuna anti oma panus
tööde parandamisse. Kui varasematel aastatel olid kõige
nooremad osalejad viiendikud, siis sel aastal said lahendamisrõõmu
kogeda ka neljandikud (varem toimus 2.-4. kl olümpiaad eraldi,
kevadel piirkonniti). Varem tulid ülesanded Teaduskoolist alates
7. klassile, aga nüüd olid kõigil seal koostatud
ülesanded. Iseenesest mulle nii meeldib. Võib
ju vaielda selle üle, kas ülesanded on rasked või
mitte, aga olümpiaad on tõsine ettevõtmine ja
võidab see, kes suudab ülesandele leida kõigepealt
õige lahendusidee ja selle ka hästi rakendada. Mingil
määral on abi eelnevast rohkest harjutamisest, sest siis
võib lahendamisel ette tulla tuttavaid olukordi, kuid lõpuks
määrab tulemuslikkuse ikka nn peas olevate eriliste
programmide olemasolu ehk eriline matemaatiline vaist, mõtlemisoskus.
Ei oska arvata, kuidas vormistati töid
teistes klassides, kuid 5. klassis oli väga erineva väljanägemisega
töid. Kui ülesannetelehe alguses on kirjas
"Anna iga ülesande vastus koos korrektse lahenduse
selgitusega", siis sellest lausest arusaam oli tõsiselt
erinev. Õnneks oli mitmeid hästi jälgitavaid
selgitusi, ka tekstina kus vaja. Paljudes töödes olid ainult vastused
ehk need noored inimesed arvasid, et küll parandajad teavad,
kuidas vastused tulevad; pandi kirja õige vastus, kuid osalise
mõttekäigu põhjal; mõnel korral ei saanud
hästi aru, kumb leht on mustand ja kumb see, mida kontrollida;
ülesande teksti lugemisel väga ei pingutatud, sest näiteks
arvude summa puhul kirjutati lihtsalt arvud ja täiesti õiged,
küsimustele ei vastatud, kuigi lahendaja neid teadis vm.
Olümpiaadi tulemusi ei tea veel 6. klassi
ja 9. klassi osas. Teadaolevad tulemused on kirjas kooli
veebikalendris 6. veebruari peal, hiljem lisan teised sinna juurde.
Väga tublid olid 5. klassi Karl, Priit ja Joonas, 7. klassi
Merylin, tublid olid ka 8. klassi Taavi ja Markus. Osalejaid oli
näiteks 5. klassis 38, 7. klassis 18, 8. klassis 20, 10. klassis 9, 12. klassis 5
– nagu näha, mida vanem klass, seda vähem ajuründajaid
osaleb ...
|